طراحی گرافیک (graphic design) چیست؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

تفاوت طراحی گرافیک و طراحی وب

تا زمانی که طراح نباشید، ممکن است تفاوت بین طراحی وب و طراحی گرافیک را ندانید.

در حالی که آنها مشابه هستند و مهارت‌ها همپوشانی دارند، طراحی وب و طراحی گرافیک اساساً رشته‌های متفاوتی هستند - هم از نظر وظایفی که انجام می‌دهند و هم نقشی که در به تصویر کشیدن شرکت شما در جهان ایفا می‌کنند.

چه یک بازاریاب، مدیر پروژه یا یک رهبر تجاری باشید، درک تمایز بین طراحی گرافیک و طراحی وب می تواند دشوار باشد.

اما یادگیری در مورد ویژگی های هر تخصص بهتر شما را مطلع می کند تا تصمیم بگیرید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است.

طراحی گرافیک در مقابل طراحی وب

طراحی گرافیک و طراحی وب شباهت هایی با هم دارند اما دو روش متفاوت هستند که به رویکردها و تکنیک های متفاوتی نیاز دارند.

طراحان گرافیک از تصاویر، متن و سایر رسانه ها برای انتقال اطلاعات از طریق مواردی مانند تبلیغات چاپی و بازاریابی استفاده می کنند.

طراحان وب، محتوا و عناصر بصری را در وب سایت ها برنامه ریزی، مفهوم سازی و ترتیب می دهند. به طور کلی، در حالی که طراحی گرافیک شامل ایجاد عناصر بصری است، طراحی وب در مورد سازماندهی عناصر بصری است.

برای کسب‌ و کارها، هر دو نوع طراح برای ایجاد محتوایی ضروری هستند که بازدیدکنندگان را به ماندن در وب‌سایت شما وادار کند.

طراحی گرافیک چیست؟

بیایید قبل از بررسی دقیق تفاوت‌های آن‌ها، نگاهی دقیق‌تر به آنچه که هر عمل طراحی روی میز آورده است بیندازیم. طراحی گرافیک هنر خلق مفاهیم با عناصر بصری و متنی است.

این ارتباط از طریق محتوای بصری - به صورت فیزیکی یا مجازی - برای انتقال داستان پشت یک محصول یا کمپین است.

از لوگوی شرکت گرفته تا بیلبوردهای بزرگراه تا گرافیک برجسته در یک مقاله، طراحان گرافیک وظیفه دارند داستان را با ابزارهای بصری بیان کنند.

هدف طراحی گرافیک ارائه موضوعات و اطلاعات پیچیده به روشی ساده است. با رقابت زیاد برای جلب توجه، افراد به راحتی می توانند صفحه ای را ورق بزنند یا در جای دیگری کلیک کنند.

یک طراح گرافیک خوب بینندگان را به سمت طراحی هدایت می کند و آنها را در آنجا نگه می دارد تا به آنها اجازه دهد کمی بیشتر درباره محصول یا خدماتی که به تصویر کشیده شده فکر کنند.

طراحان گرافیک نیاز به درک عمیقی از اصول طراحی دارند - مانند تئوری رنگ، تایپوگرافی، چیدمان و سلسله مراتب بصری.

طراحی وب چیست؟

حال بیایید طراحی وب و تأثیر آن بر فرآیند خلاقیت را به طور کلی بررسی کنیم. طراحی وب عبارت است از ترتیب دادن و برنامه ریزی محتوا در یک وب سایت به گونه ای که بتوان به آن دسترسی پیدا کرد و با بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشت.

با ترکیب عناصر زیبا و کاربردی، یک طراح وب موفق، بازدیدکنندگان را به سمت محتوایی که می‌خواهند مشاهده کنند راهنمایی می‌کند، در حالی که عناصر صفحه را به گونه‌ای مرتب می‌کند که بازدیدکنندگان بخواهند به جای کلیک کردن، در صفحه بمانند.

طراحان وب مسئول کدنویسی، طراحی و ساخت رابط کاربری (UI) و راه اندازی برای وب سایت ها هستند. آنها همچنین طرح بصری طراحی های وب سایت دسکتاپ و موبایل را توسعه می دهند.

طراحان برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای تجاری، طرح‌بندی‌ها را آزمایش و بهینه‌سازی خواهند کرد.

درست مانند طراحان گرافیک، طراحان وب باید اصول طراحی را درک کنند تا بهترین رابط کاربری ممکن را برای وب سایت ها ایجاد کنند.

عناصری مانند سلسله مراتب بصری، رنگ، طرح بندی و تایپوگرافی برای طراحی یک وب سایت قابل استفاده ضروری هستند.

تفاوت بین گرافیک و طراحی وب

اکنون که اصول هر کدام را پوشش دادیم، تفاوت‌های بین گرافیک و طراحی وب را بررسی می‌کنیم. هر دو شیوه طراحی برای تجربه کاربر و ارتباط مخاطب با یک برند ضروری هستند.

اما مجموعه مهارت های مورد نیاز برای هر کدام یکسان نیست.

طراحی گرافیک و طراحی وب از مهارت های مختلفی استفاده می کنند.

طراحی وب و گرافیک هر دو نیاز به تفکر خلاق دارند اما به روش های مختلف. طراحان وب باید بدانند که چگونه برنامه نویسی کنند و همچنین چگونه از برنامه هایی که از توسعه وب پشتیبانی می کنند استفاده کنند.

برای داشتن یک طراح وب موفق کدنویسی لازم است، اما برای طراحی گرافیک این مهارت ضروری نیست. طراحان گرافیک باید دانش تئوری رنگ، سلسله مراتب بصری، تایپوگرافی و غیره داشته باشند. 

آنها زمان زیادی را در برنامه های خلاقانه با استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف صرف می کنند تا تصویری را برای مخاطب مورد نظر ترسیم کنند. 

طراحی موفق باید کاربر را در طراحی حرکت دهد و از جذاب و جذاب بودن آن اطمینان حاصل کند. طرح های شرکت ممکن است در طول زمان تغییر کند، اما هدف تعامل و الهام گرفتن باید ثابت بماند.

طراحی وب پویا است، در حالی که طراحی گرافیک ثابت است.

هم طراحی گرافیکی و هم طراحی وب، بینندگان را به یک چیدمان می کشاند تا داستانی را تعریف کنند یا پیامی را منتقل کنند. اما تفاوت هایی در نحوه تعامل کاربران با هر طراحی وجود دارد.

طراحی وب سایت تعاملی است. کاربران روی دکمه ها کلیک می کنند و از طریق وب سایت ها حرکت می کنند. کار یک طراح وب از نظر فنی هرگز انجام نمی شود.

وب سایت ها نیاز به تطبیق و تغییر دارند، بنابراین طراحان وب باید مطمئن شوند که یک سایت منعکس کننده اصول چیدمان مدرن و در عین حال حفظ ترجیحات سبک منحصر به فرد یک برند است.

طراحی گرافیکی یک تصویر دائمی ایجاد می کند که معمولاً بدون تغییر باقی می ماند مگر اینکه نیاز به به روز رسانی باشد.

به طور معمول، گرافیک های برجسته که مقالات منتشر شده را همراهی می کنند، دست نخورده باقی می مانند.

برای رسانه های چاپی، پس از ارسال قطعه محتوا به چاپگر، کامل در نظر گرفته می شود. لوگوهای شرکت معمولاً برای مدت طولانی به عنوان یک اصل باقی می مانند، اگرچه می توان آنها را برای همگامی با روندهای معاصر دوباره طراحی کرد.

طراحی گرافیک و طراحی وب محدودیت های فنی متفاوتی دارند.

تقریباً در هر تمرین، محدودیت‌های فنی وجود دارد، حتی در موارد خلاقانه‌تر مانند طراحی وب و گرافیک. طراحی وب به زمان بارگذاری و اندازه فایل مربوط می شود تا اطمینان حاصل شود که وب سایت ها به درستی کار می کنند.

طراحان وب باید فونت هایی را که استفاده می کنند در نظر بگیرند زیرا اگر کاربر فونت خاصی را نداشته باشد، ممکن است وب سایت به درستی نمایش داده نشود.

به همین دلیل است که طراحان وب گاهی اوقات از یک پشته فونت استفاده می‌کنند که به مرورگر گزینه‌های فونت متعددی برای انتخاب می‌دهد. 

طراحی گرافیکی برای وب به جای اندازه فایل باید پیکسل و نقطه در اینچ (DPI) را در نظر بگیرد.

اگر تا به حال عکسی را از اینترنت چاپ کرده باشید، متوجه تغییرات کیفیت خواهید شد - یک تصویر چاپ شده به پیکسل های بیشتری نسبت به یک دستگاه کامپیوتری برای نمایش یک تصویر نیاز دارد.

اما از آنجایی که طراحی گرافیک ثابت است، طراحان می توانند از هر نوع تایپ یا عنصر بصری که می خواهند استفاده کنند و به درستی نمایش داده شود.

آنها فقط باید مطمئن شوند که مجوز صحیح فونت هایی را که استفاده می کنند خریداری کرده اند. این طراحان باید در حالی که در محدوده صفحات وب باقی می مانند، محتوای معنی دار ایجاد کنند.

برای کنار هم قرار دادن طرح های جذاب باید از انواع مختلف نرم افزار استفاده کرد.

طراحی گرافیک و طراحی وب از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند.

ایجاد عناصری که به راحتی می توانند تغییر کنند به ابزارهای متفاوتی نیاز دارد تا طرحی که برای مدت طولانی ثابت بماند. طراحان وب از ابزارهای برنامه نویسی و وب سازی استفاده می کنند.

آن‌ها برای ساختاردهی مناسب محتوای وب‌سایت، باید زبان نشانه‌گذاری HyperText (HTML) را داشته باشند. درک نحوه استفاده از شیوه نامه آبشاری (CSS) برای قالب بندی محتوا در صفحات وب HTML ضروری است و دانستن جاوا اسکریپت نیز ارزشمند است.

در طراحی گرافیک عمدتا از ابزارهای طراحی بصری مانند Adobe Photoshop، Adobe InDesign و Adobe Illustrator برای ایجاد، اصلاح و چیدمان محتوا استفاده می شود.

داشتن مقداری دانش از HTML، CSS و جاوا اسکریپت می تواند برای طراحان گرافیک مفید باشد، اما بیشتر کار آنها در برنامه های خلاقانه، ویرایش و طراحی انجام می شود.

طراحی گرافیک با آمینا گروپ

طراحان گرافیک، مفاهیم بصری را با استفاده از نرم افزار کامپیوتری و یا دست ایجاد می کنند. آنها با این کار سعی دارند تا ایده های الهام بخش خود را پیاده سازی کنند و در اطلاع رسانی و ارتباط با مصرف کنندگان و زیباسازی دنیای پیرامون استفاده کنند.

آنها طراحی  و توسعه هویت بصری شرکت ها و موسسات و کسب و کار های بزرگ و کوچک در اختیار دارند. خلق دنیایی زیبا از رسالت های یک طراح گرافیک است.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: تاریخچه طراحی گرافیک , graphic design , عناصر طراحی گرافیک , شرکت آرامش گستران مینا , طراحی گرافیک با آمینا گروپ , اصول و مبانی طراحی گرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: